Stel uw vraag!

Stuur ons gerust vrijblijvend uw vragen over internet en marketing. Wij helpen u graag verder!

[contact-form-7 404 "Not Found"]


WEPPIES.. dé partner voor internet en marketing!!

Blog

Laatste nieuws

Ondernemer zijn, je moet het maar kunnen.

Ondernemer zijn, je moet het maar kunnen.

De een gaat het ondernemerschap beter af dan de ander. Waar dat aan ligt? Aan je aanleg! Er zijn namelijk een aantal eigenschappen die je goed van pas komen als je ondernemer bent. WEPPIES.. zet ze voor je op een rij.

Eigenwijsheid

Werd je vroeger al uitgemaakt voor eigenwijs, betweter of dwarsligger? Prima! Eigenwijsheid zorgt er namelijk voor dat jij niet bang bent om een andere route te kiezen dan de platgetreden paden. Het geeft je de kracht om zaken vanuit een ander perspectief te bekijken, zodat je sneller tot een oplossing of nieuw concept komt.

Doorzettingsvermogen

Zit jij bij de minste tegenslag al bij de pakken neer? Dan is het ondernemerschap misschien niet jouw ding. Als zelfstandig ondernemer kom je niet in een gespreid bedje terecht, maar moet je alles zelf uitvogelen en in gang zetten. Dat is hard werken en daarbij kan het soms behoorlijk tegenzitten. Het helpt als je daar van nature goed tegen kunt en niet te beroerd bent om door te zetten.

Nieuwsgierigheid

Mensen met een aangeboren nieuwsgierigheid staan vaak open voor nieuwe dingen. Handig in het ondernemerschap, want je bent daardoor eerder bereid om onbekende mensen te ontmoeten, ongebruikelijke opdrachten aan te pakken en je in te schrijven voor een verrassende cursus. Dat maakt van jou een veelzijdiger en succesvoller ondernemer.

Creativiteit

Was je vroeger dol op knutselen, tekenen of schrijven? Dan pluk je daar als ondernemer de vruchten van. Een creatief brein komt sneller tot originele ideeën en verrassende oplossingen. Handig, in een ondernemerswereld waar je het vaak moet hebben van opvallen en ‘out of the box’-denken.

Sociale competentie

Ondernemen betekent ook netwerken. Introverte, verlegen types hebben daar vaak een bloedhekel aan. Maar als je van nature gemakkelijk op vreemden afstapt en een praatje maakt, is netwerken een peulenschil. Daardoor ken je meer mensen, en een groter netwerk leidt tot meer business opportunities.

Leiderschap

Je kent ze wel, kinderen die op het schoolplein, op kinderfeestjes of waar dan ook het voortouw nemen. Je zou bijna hopen dat zij later ondernemer worden. Aangeboren leiderschap is namelijk erg handig als je een eigen bedrijf begint, ook als je (in eerste instantie) een eenmanszaak runt. Mensen met leiderschapskwaliteiten beschikken vaak over een sterke overtuigingskracht, waarmee ze klanten overhalen om met hen in zee te gaan. Breidt de zaak uit, dan komt deze eigenschap goed van pas bij het managen van personeel.

Wie niet sterk is moet slim zijn

Herken je weinig van jezelf in het bovenstaande lijstje? Geen paniek: bij WEPPIES.. weten we dat je ook zonder al deze eigenschappen prima ondernemer kunt zijn. Wel is het goed je te realiseren waar je zwakke plekken zitten en deze eventueel aan te pakken. Volg bijvoorbeeld een cursus creatief denken, schrijf je in voor een workshop netwerken of koop een boek over de kunst van het leidinggeven. Wil jij weten of je genoeg kwaliteiten in huis hebt om een geboren ondernemer te zijn? Doe de ondernemerstest van de Kamer van Koophandel en ontdek je sterke punten.

 

 

Do’s en don’ts op sociale media

Do’s en don’ts op sociale media

Sociale media vormen vandaag de dag een groot deel van je marketing strategie. Helaas is niet iedereen gezegend met een feilloos gevoel voor communiceren via deze kanalen. Daarom zet WEPPIES.. nog maar even wat tips voor je op een rij. Wat doe je beter niet, en wat vooral wel op Twitter, Facebook, Instagram en al die andere sociale media?

Lees verder

Dé goede voornemens voor 2017 – 5 tips!

Zakelijke voornemens voor 2017: dit zijn ze!

Hallo ondernemer, zit jij al met een glas champagne en een kladblokje op de bank om goede voornemens te maken? Nadat je ‘vaker sporten’, ‘minder stressen’ en ‘gezonder eten’ hebt genoteerd, is het misschien ook goed om eens na te denken over zakelijke goede voornemens. Hoe houd je je bedrijf fit in 2017? Wij hebben 5 gouden tips!

Lees verder

Influencer marketing is the way to go

Iets verkopen? Probeer influencer marketing!

Vergeet opdringerige advertenties, schreeuwende radiocommercials en dure pop-up banners op een populaire website. Wil je je diensten of producten effectief onder de aandacht brengen? Influencer marketing is the way to go.

Lees verder

Hoe verzin ik een slogan?

Hoe verzin ik een geweldige slogan..

De top2000, het NOS-jaaroverzicht; zo aan het einde van het jaar komen er weer talloze lijstjes voorbij. De favoriet van WEPPIES..: de 10 slechtste slogans van 2016! Deze hilarische lijst bewijst maar weer eens dat het verzinnen van een pakkende slogan geen sinecure is. Wil jij een slogan voor je bedrijf bedenken die wel goed werkt? Wij hebben tips!

Lees verder

Tarief op website vermelden: wel of niet doen?

Prijzen wel of niet op de website vermelden?

Hèt dilemma van veel ondernemers: noem ik mijn tarief nu wel of niet op mijn website? Sommige bedrijven zetten hun uurtarief of projectprijs op de site. Bij anderen moet je een offerte aanvragen, contactformulier invullen of wordt er over de prijs überhaupt niet gesproken. Maar waarom nemen ondernemers deze beslissing? En wat is nu eigenlijk wijsheid? WEPPIES.. ging op onderzoek uit.

Lees verder

Waarom is lokaal belangrijk?

Lokaal is de trend!

Steunt jouw bedrijf al een lokale club? Zo niet, dan vallen jullie wel een beetje uit de toon. Uit onderzoek blijkt dat bijna 70% van het mkb jaarlijks een bijdrage levert aan een maatschappelijke organisatie of evenement. De ruime meerderheid daarvan steunt het liefst een lokale activiteit. Denk aan voetbalwedstrijden in de regio, het jaarlijkse muziekfestival in het dorp of een Sinterklaastraktatie voor de plaatselijke basisschool. Met deze cijfers wordt maar weer eens bevestigd dat het steunen van lokale ondernemingen een trend is. En dat is een positieve ontwikkeling!

Lees verder

Offline marketing

Is offline marketing belangrijk?

Facebook-posts, E-nieuwsbrieven, blogartikelen; het lijkt wel of online marketing tegenwoordig het allerbelangrijkste is. Maar hoe zit het met offline marketing? Hebben advertenties, foldertjes en radiocommercials dan helemaal geen zin meer? Zeker wel! Offline marketing is nog lang niet dood.

Lees verder

Kerstgeschenk: geldverspilling of marketingtool?

Briljante marketingtool of pure geldverspilling…

Nog even, en het is weer tijd voor de jaarlijkse kerstgeschenken. Bij veel klanten van WEPPIES.. zijn de meningen over het kerstpakket behoorlijk verdeeld. De een roept dat het pure geldverspilling is, de ander vindt het een onmisbare marketingstrategie. Maar wie heeft er nu eigenlijk gelijk?

Lees verder

De kracht van visuele content

De kracht van visuele content in het bedrijf

Blog jij je suf, maar worden je posts niet of nauwelijks gelezen? Grote kans dat je geen beeldmateriaal aan je tekst hebt toegevoegd. Visuele content, zoals een video, foto of ander plaatje, is tegenwoordig onmisbaar op je website en je sociale media-profiel.

Lees verder

Scroll to top