Stel uw vraag!

Stuur ons gerust vrijblijvend uw vragen over internet en marketing. Wij helpen u graag verder!

[contact-form-7 404 "Not Found"]


WEPPIES.. dé partner voor internet en marketing!!

Blog

Laatste nieuws

Do’s en don’ts op sociale media

Do’s en don’ts op sociale media

Sociale media vormen vandaag de dag een groot deel van je marketing strategie. Helaas is niet iedereen gezegend met een feilloos gevoel voor communiceren via deze kanalen. Daarom zet WEPPIES.. nog maar even wat tips voor je op een rij. Wat doe je beter niet, en wat vooral wel op Twitter, Facebook, Instagram en al die andere sociale media?

Do: regelmatig iets posten

Social media bijhouden is een serieuze taak. Toch zien veel ondernemers het als een zijspoor: ze maken een account aan, zetten er een of twee berichtjes op en laten het daarbij. Niet slim, want je doelgroep zou op die manier de indruk kunnen krijgen dat je bedrijf helemaal niet meer actief is. Zorg er dus voor dat je regelmatig iets meldt op je account. Dat hoeft echt niet elke dag, maar kan ook een keer per week of zelfs per maand. Lukt het echt niet, deactiveer dan in ieder geval je account(s) zodat er geen verwarring ontstaat.

Don’t: boos antwoorden op negatieve reacties

Wie iets post op Twitter, Facebook of andere kanalen, kan reacties verwachten. En die zijn niet altijd positief. Sterker nog: soms zijn ze ronduit beledigend, belachelijk of onbeschoft. Misschien is je eerste impuls een geïrriteerde of boze reply te posten. Begrijpelijk maar onverstandig. Op die manier trek je namelijk alleen maar negatieve aandacht. Wel doen: vriendelijk en geduldig blijven. Humor werkt ook altijd goed.

Do: bedenk een strategie

Open niet klakkeloos een account op Twitter, Instagram of Facebook om er vervolgens zomaar wat op te zetten. Sociale media zijn een serieuze vorm van marketing waar je veel aandacht aan moet besteden! Bedenk van te voren welke mensen je doelgroep zijn, welk socialmediakanaal het meest bij hen aansluit, wat voor soort berichten je gaat posten en hoe vaak/wanneer je dat doet. Tip van WEPPIES..: stel een plan op, zet de deadlines in je agenda en houd je daaraan. Geen tijd om deze klus op te nemen in je werkschema? Besteed het uit! Er zijn genoeg goede tekstschrijvers die je graag van dienst zijn.

Don’t: reclame maken

Heel verleidelijk: je diensten of producten eens flink aanprijzen op je Facebook- Pinterest- of Instagram-account. Sociale media zijn echter niet bedoeld als online reclamefolder, maar om klanten aan je te binden. Vergeet dus vooral verkooppraat, maar houd het bij teksten die interessant zijn voor je doelgroep. Wil je toch een keer iets onder de aandacht brengen, post dan bijvoorbeeld een winactie.

Do: elk kanaal een ander bericht

Veel bedrijven linken hun Twitteraccount aan hun LinkedIn- of Facebookaccount. Dat is lekker makkelijk, want zo hoef je maar één update te posten. Toch is het beter om voor ieder kanaal een ander bericht op te stellen. Je doelgroep op Twitter is namelijk anders dan die op Facebook of LinkedIn, en ook de schrijfstijlen op de diverse kanalen verschillen van elkaar. Bovendien zien je volgers die op meerdere kanalen actief zijn dat je je er gemakkelijk vanaf maakt. Pak het dus goed aan en wees creatief.

Wil je meer weten over het inzetten van sociale media als onderdeel van je marketingstrategie? WEPPIES.. helpt je graag. Bel, mail of kom gewoon een keertje langs.

 

 



Scroll to top