Stel uw vraag!

Stuur ons gerust vrijblijvend uw vragen over internet en marketing. Wij helpen u graag verder!

[contact-form-7 404 "Not Found"]

WEPPIES.. dé partner voor internet en marketing!!

Blog

Laatste nieuws

Facebook, Twitter of Instagram: welke sociale media zijn geschikt voor jouw bedrijf?

Facebook, Twitter of Instagram: welke sociale media zijn zakelijk het beste?

Een account op Instagram, Facebook of een van de vele andere platformen is tegenwoordig een must-have voor iedere ondernemer. Ook als je behoort tot de sector MKB. Waarom? Omdat Google het fijn vindt als je bedrijf op sociale media zit. Beter voor je ranking dus. Maar de voornaamste reden: Omdat je op die manier enorm veel (potentiële) klanten bereikt. 9 op de 10 Nederlanders begeeft zich dagelijks op een of meerdere sociaalnetwerksites. Je toko niet op sociale media zetten, is dan ook hetzelfde als de rolluiken van je winkel gesloten houden gedurende openingstijden. Doe je wel mee, zorg er dan voor dat je op de juiste platformen zit. Anders loop je nog steeds klanten mis. Welke socialemediakanalen het beste aansluiten bij jouw bedrijf? WEPPIES.. heeft tips!

Doelgroep

Wil je als ondernemer een keuze maken tussen de vele platformen, leef je dan eerst eens in in je doelgroep. Bedenk op welke socialemediakanalen je klanten zich zouden willen begeven. Zijn het Facebookers? Twitteraars? Of kijken ze liever op Instagram? Daarnaast is het belangrijk om te kijken naar je eindproduct. Verkoop je auto-onderdelen, ben je een instelling of vereniging of run je een advocatenkantoor? Niet alle sociale media zijn geschikt voor ieder bedrijf. Een beknopt overzicht:

 

Facebook/Google+

Facebook is nog altijd de grootste sociaalnetwerksite. Maar liefst 6,8 miljoen gebruikers openen dagelijks hun Facebook-account om te zien wat er allemaal te doen is. Wel zo fijn als jouw business in de dagelijkse berichtenstroom langskomt. Google+ lijkt op Facebook, maar is met 3,6 miljoen gebruikers lang niet zo populair. Facebook en Google+ zijn vooral geschikt voor dienstverlenende bedrijven. Op deze platformen deel je bijvoorbeeld nieuws, (korte) blogartikelen, reclame, winacties en andere zaken die je klanten kunnen interesseren. Tip van WEPPIES..: voeg een foto, infographic of video toe aan je post. Je bericht wordt dan vaker gedeeld.

 

Pinterest en Instagram

Online prikbord Pinterest en foto/video-uitwissel- app Instagram trekken ieder zo’n twee miljoen Nederlandse bezoekers per dag. Dit zijn prima kanalen voor bedrijven die goederen, sfeer of andere fotogenieke items verkopen. Winkels, aannemers, decoratiebedrijven en foodbloggers kunnen hier uitstekend hun ei kwijt.

 

YouTube

Videokanaal YouTube is ongelooflijk populair, vooral onder de jongvolwassenen. Is dat je doelgroep, zet dan je eigen kanaal op en post regelmatig een video. Promotiefilmpjes, campagnespotjes, demonstraties, instructievideo’s, vlogs, trailers: allemaal goed!

 

Twitter

Twitter kun je prima gebruiken om je bedrijf op sociale media onder de aandacht te brengen, mits je je boodschap in maximaal 144 tekens (inclusief spaties!) kunt neerzetten. Niet geschikt voor blogartikelen of de uitgebreide promotie van je nieuwste dienst of product, wel ideaal om regelmatig even kort van je te laten horen.

 

LinkedIn

De zakelijke netwerksite LinkedIn is vooral geschikt voor de doelgroep B2B en wordt steeds vaker benut om korte businessberichten te plaatsen. Minder persoonlijk dan Facebook, maar een goede manier om je zakelijke klanten te bereiken. En? Weet jij al welke sociale media het beste passen bij jouw bedrijf en klanten? Mocht je nog twijfelen, dan helpen we je bij WEPPIES.. graag verder. Bel of mail gerust!

Bronnen cijfers:

http://www.marketingfacts.nl/berichten/social-media- in-nederland- 2016-whatsapp-overstijgt-facebook

https://www.merchantmoney.co.uk/social-media- business-infographic/



Scroll to top
>