Stel uw vraag!

Stuur ons gerust vrijblijvend uw vragen over internet en marketing. Wij helpen u graag verder!

[contact-form-7 404 "Not Found"]

WEPPIES.. dé partner voor internet en marketing!!

Blog

Laatste nieuws

Hoe schrijf ik een nieuwsbrief?

Elke week of elke maand een nieuwsbrief?

Iedere ondernemer weet het: een nieuwsbrief is onmisbaar in je strategie om meer klanten te bereiken en aan je te binden. Maar wat is de opbouw van een goede nieuwsbrief? En over welke onderwerpen kun je het in hemelsnaam hebben? Kortom, hoe verzorg je elke week of maand een nieuwsbrief die je (potentiële) klanten daadwerkelijk lezen, of beter nog: waar ze op reageren? Bij WEPPIES.. laten we je niet alleen ploeteren. Daarom lees je hier de allerbeste nieuwsbrieventips.

1. Stap in de schoenen van je klant

Geen idee wat je in je nieuwsbrief moet zetten? Sluit je ogen, leun achterover en neem een willekeurige klant in gedachten (en ja, dat mag er best eentje zijn die er toevallig leuk uitziet). Verplaats je nu even in die persoon. Wat zou jij interessant vinden om te lezen als je hem of haar was? De laatste nieuwtjes op je vakgebied? Een link naar een opvallend of wetenswaardig artikel? Een speciale aanbieding? Als je je even goed concentreert, kom je vanzelf op ideeën. Tip: houd altijd een opschrijfboekje bij de hand en noteer goede invallen direct. Zo heb je tegen de tijd dat de nieuwsbrief eruit moet altijd wel een paar onderwerpen om over te schrijven.

2. Maak een mix

De opbouw van een goede nieuwsbrief is afwisselend. Op een epistel van vijf pagina’s vol ingewikkelde achtergrondartikelen zit niemand te wachten. Houd het gevarieerd en wissel inhoudelijke nieuwsitems af met wat luchtigers, zoals een leuke foto of een grappig nieuwtje. Voeg daar wat praktische berichten aan toe (wij zijn wegens vakantie gesloten, doe mee aan onze winactie, etc.) en je nieuwsbrief leest als een trein.

3. Call To Action

Een goede nieuwsbrief heeft een doel, zoals:

  • Meer bezoekers naar je website lokken;
  • Een grotere naamsbekendheid;
  • Meer omzet genereren.

Bedenk van te voren welk doel je nastreeft en laat je nieuwsbrief daarop aansturen. Daarbij is het belangrijk dat je dat de lezer in actie laat komen. Schrijf bijvoorbeeld een prijsvraag of winactie uit. Verzin een speciale aanbieding voor bepaalde artikelen of diensten. Of nodig je lezers uit om te reageren of om contact op te nemen.

4. Niet de kantinejuffrouw!

Weinig tijd om je nieuwsbrief te schrijven? Weersta de verleiding om het klusje door te schuiven aan de nieuwe stagiaire of Corrie van de kantine. De nieuwsbrief is je visitekaartje en moet dus representatief zijn. Typ-, spellings- of grammaticafouten zijn uit den boze, net als oninteressante flutartikeltjes. Maak je nieuwsbrief dus zelf of huur een professional in. Die investering betaalt zichzelf altijd terug.

5. Zorg voor regelmaat

Klanten zijn soms net kleine kinderen: ze houden van regelmaat. Stuur je de ene maand vier nieuwsbrieven en laat je daarna een half jaar niks van je horen, dan haakt de klant af. Kies dus voor een dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse variant en wijk niet af van dit schema. Tip: zet een automatische reminder in je online agenda zodat je de nieuwsbrief niet per ongeluk vergeet.

 

Meer tips voor de opbouw van een goede nieuwsbrief nodig?

WEPPIES.. helpt je graag. Kom een keer op de koffie!

 

 



Scroll to top
>