Stel uw vraag!

Stuur ons gerust vrijblijvend uw vragen over internet en marketing. Wij helpen u graag verder!

[contact-form-7 404 "Not Found"]

WEPPIES.. dé partner voor internet en marketing!!

Blog

Laatste nieuws

Offline marketing

Is offline marketing belangrijk?

Facebook-posts, E-nieuwsbrieven, blogartikelen; het lijkt wel of online marketing tegenwoordig het allerbelangrijkste is. Maar hoe zit het met offline marketing? Hebben advertenties, foldertjes en radiocommercials dan helemaal geen zin meer? Zeker wel! Offline marketing is nog lang niet dood.

Leeft offline marketing nog?

Je zou misschien denken dat je klanten in dit SEO-tijdperk hun neus ophalen voor een glanzende brochure of advertorial in het vakblad. Niets is echter minder waar. Volgens (Amerikaans) onderzoek worden folders en advertenties weldegelijk gelezen. Zo’n 40% van de consumenten wordt bij een aankoop niet alleen beïnvloed door online marketing, maar ook door offline reclame. Bovendien gebruikt een groot deel van de ouderen (65+) internet zelden of nooit. Voor die doelgroep is offline marketing dus de enige manier om je producten of diensten onder ogen te krijgen. Maak daar dus vooral gebruik van.

Opvallen met offline marketing

Wil jij ook weer eens aan offline marketing doen, zorg er dan voor dat je boodschap eruit springt. Laat een pakkende folder met mooie foto’s maken, stuur een team de straat op om promotieartikelen uit te delen of ga voor een unieke billboard. En wat dacht je van autostickers of ‘carwrapping’, waarbij je je auto laat omtoveren tot rijdend visitekaartje? Vooral als je veel op de weg bent (of in de file staat) is deze vorm van offline marketing interessant. Zorg voor een korte slogan of tekst. Zo zien je medeweggebruikers je bedrijf ook als je met 120 km voorbij zoeft.

Combineer offline met online

Belangrijk detail: je hoeft niet te kiezen tussen offline of online marketing. Sterker nog: een goede marketingstrategie combineert deze twee elementen. Mensen onthouden je boodschap beter als deze herhaaldelijk en op verschillende manieren wordt aangeboden. Bovendien geeft een mix van verschillende marketingkanalen de indruk dat jouw product of dienst op verschillende platformen besproken wordt en dus populair is. En dat is natuurlijk prima voor de verkoopcijfers. Stuur daarom bijvoorbeeld folders per post, nieuwsbrieven per email, sponsor het lokale voetbalteam en maak daar ook nog eens melding van in je blogpost. Zo krijg je een optimale marketingmix.

Tips & tricks

Natuurlijk heeft WEPPIES.. weer tips & tricks, ook als het gaat om offline marketing:

  • We noemden hem vorige week al: het kerstpakket is een prima offline direct marketingtool. Maar ook de rest van het jaar kun je je potentiele klanten gerust een pakketje sturen. Een pakketje wordt vaker geopend dan een reclamebrief, ook als er bijvoorbeeld alleen maar een memoblokje of pen inzit.
  • Wil jij opvallen tussen de reclamepost? Wees origineel en maak een tijdschrift. Daarin plaats je artikelen die interessant zijn voor je doelgroep, mooie foto’s en natuurlijk een advertorial waarin je jouw product of dienst onder de aandacht brengt. Ja, dit is prijzig, maar dan heb je ook wat!
  • Bel weer eens iemand op. Gewoon, met de telefoon. In deze tijd van email en appjes doet niemand dat meer, waardoor je actie er juist uitspringt. We bedoelen natuurlijk niet dat je zo’n opdringerig callcenter inschakelt, maar dat je de klanten die je persoonlijk kent benadert met een belletje.

WEPPIES.. heeft nog veel meer goede ideeën. Keertje overleggen? De koffie staat klaar (het bier trouwens ook!).

 

 

 



Scroll to top
>