Stel uw vraag!

Stuur ons gerust vrijblijvend uw vragen. Wij helpen u graag verder!

[contact-form-7 404 "Not Found"]


WEPPIES.. dé partner om uw online wereld succesvol te maken!

Blog

Laatste nieuws

Tarief op website vermelden: wel of niet doen?

Prijzen wel of niet op de website vermelden?

Hèt dilemma van veel ondernemers: noem ik mijn tarief nu wel of niet op mijn website? Sommige bedrijven zetten hun uurtarief of projectprijs op de site. Bij anderen moet je een offerte aanvragen, contactformulier invullen of wordt er over de prijs überhaupt niet gesproken. Maar waarom nemen ondernemers deze beslissing? En wat is nu eigenlijk wijsheid? WEPPIES.. ging op onderzoek uit.

Niet doen, want…

Er zijn veel redenen waarom bedrijven besluiten om geen tarief op de site te zetten. Een overzicht van de meest genoemde argumenten:

  • De concurrentie leest mee. Veel ondernemers zijn huiverig om hun prijs te noemen uit angst om de concurrenten op ideeën te brengen. Die zouden hun tarief dan net iets scherper afstellen en zo potentiële klanten weglokken.
  • De klant haakt af als ik een prijs noem. Out of the blue een tarief noemen kan de klant afschrikken. Een dienstverlening kan soms behoorlijk breed zijn, waardoor het bedrag misschien erg hoog lijkt. Krijgt de klant dit niet uitgelegd, dan kan hij voortijdig afhaken.
  • Het is maatwerk. De ene klant is de andere niet. Je wilt misschien de prijs afstemmen op de inhoud van de klus, de omvang van de klus, hoe belangrijk je klant voor je is of hoe loyaal hij is.
  • Niet iedereen hoeft mijn salaris te weten. Als je je uurtarief op je website publiceert, ziet in principe de hele wereld wat je verdient. Dus ook je schoonmoeder, de overburen en de leerkracht van je kind. Veel ondernemers vinden het prettiger om deze informatie alleen met de (potentiële) klant te delen.

tarief-op-website-vermelden-wel-doen-weppies

 

Wel doen, want…

Evengoed zijn er argumenten om je prijs wel te onthullen:

  • De klant weet direct waar hij aan toe is. Als je tarief op de website staat, geeft dat de klant duidelijkheid. Vindt hij je te duur, dan valt hij je ook niet lastig. Je hoeft dan geen tijd te investeren in offertes of verkoopgesprekken die toch nergens toe leiden.
  • De klant haakt af als ik geen prijs noem. Onduidelijkheid over de prijs kan de indruk geven dat een dienst of product wel duur zal zijn. Klanten benaderen je dan niet uit angst dat ze worden belaagd door een opdringerige verkoper waar ze niet vanaf komen. Een tarief of in ieder geval een richtprijs noemen, helpt dit te voorkomen.

 

Wat nu?

Twijfel je nog over het vermelden van je tarief op je site? Er is geen juiste of verkeerde beslissing, want voor alle argumenten valt iets te zeggen. Het beste advies dat we je kunnen geven: doe waar jij je prettig bij voelt. Misschien helpen deze richtlijnen je een beslissing te nemen:

  • Lever je maatwerk, dan kun je beter geen vaste prijs noemen. Wil je je klanten toch een idee geven, publiceer dan eventueel een richtprijs en zet erbij dat deze kan variëren per opdracht.
  • Is je dienst heel concreet (je hebt bijvoorbeeld een schoonheidssalon of een hondenuitlaatservice), dan kun je de prijs wel vermelden.

Bij WEPPIES.. stemmen we onze diensten volledig af op jouw wensen. Vraag daarom gerust naar een offerte.

 

Vond je dit artikel interessant?
Deel deze dan via een onderstaande button!

Heb je iets leuks voor onze lezers? Stuur gerust jouw input naar info@weppies.nl.



Scroll to top