Stel uw vraag!

Stuur ons gerust vrijblijvend uw vragen over internet en marketing. Wij helpen u graag verder!

[contact-form-7 404 "Not Found"]

WEPPIES.. dé partner voor internet en marketing!!

Blog

Laatste nieuws

Je website lokaal vindbaar maken

Is jouw website goed vindbaar, of sta je niet eens op de eerste 20 pagina’s van de zoekresultaten? Bijna iedereen die iets wil kopen, doen of bestellen, slaat aan het Googelen. Een vindbare website is dus onmisbaar, want op die manier weet de consument in ieder geval dat je bestaat. Is je bedrijf afhankelijk van lokale klanten, bijvoorbeeld als je een slagerij hebt, een aannemer bent of een kapsalon runt, dan is lokale vindbaarheid van je site extra belangrijk.

Ga maar na: als je zelf een tandarts nodig hebt, zoek je ook naar een praktijk bij jou in de buurt. En dat geldt voor veel meer zaken. Je website lokaal vindbaar maken, is onder andere belangrijk voor de volgende ondernemers:

  • Advocaten- en notariskantoren;
  • Restaurants en andere horecabedrijven;
  • Fysieke winkels, kappers en speciaalzaken;
  • Aannemers en klusbedrijven;
  • Accountants en andere zakelijke dienstverleners;
  • Tandartsen, huisartsen, psychologen en andere praktijken die vallen onder gezondheidszorg;
  • Scholen, huiswerkinstituten, kinderopvang;
  • Gemeentelijke instellingen;
  • Sportscholen, fitnesscentra, zwembaden, sauna’s, wellnesscentra;

Je website lokaal vindbaar maken - WEPPIES

 

Hoe maak je je website lokaal vindbaar?

Wil je met je website lokaal gevonden worden, dan kun je een aantal foefjes toepassen. De lokale vindbaarheid van je site vergroot je onder andere met de volgende tricks:

  • Voeg je adres toe

Mensen die een dienst of product in de buurt zoeken, voeren hun plaatsnaam in bij de zoekopdracht. Of ze hebben hun locatieservices ingeschakeld, waardoor Google automatisch weet in welke omgeving ze zich bevinden. Het is dus belangrijk om het adres van je onderneming duidelijk te vermelden op je site, liefst op meerdere pagina’s. Voeg daar extra informatie aan toe, zoals een telefoonnummer, emailadres, de routebeschrijving en de openingstijden. Zo is de contactinformatie helemaal compleet.

  • Laat je adres terugkomen in de metatitel en metadescription

Hoe vaker je adresgegevens terugkomen in verschillende onderdelen van je site, hoe meer Google (en de consument) beseft dat het om een regionale business gaat. Zet je adres, of in ieder geval de woonplaats dus ook in de metatitel en metadescription.

  • Maak gebruik van tools als Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een gratis tool waarmee je je onderneming en dus je website letterlijk op de kaart zet. Met deze tool beheer je je bedrijfsinformatie optimaal.

  • Ga Facebooken en twitteren

Of je het nu leuk vindt of niet: Twitter, Instagram, Pinterest en Facebook zijn belangrijk voor lokale ondernemers. Vooral particulieren zijn sneller geneigd om in zee met je te gaan als je bedrijf ook actief is op sociale media. Open dus vandaag nog een paar accounts en post regelmatig een bericht of foto.

 

Meer omzet met een beter vindbare website

Wie beter vindbaar is, krijgt een hoger plekje binnen de zoekresultaten in Google. En dat is wel zo prettig, want onderzoek toont aan dat 98% van de consumenten zaken doet met een bedrijf dat een hoge ranking heeft. Een goede lokale vindbaarheid van je website verhoogt dus je inkomsten. Natuurlijk zijn er nog veel meer trucs waarmee je website lokaal vindbaar kunt maken. Daarover bloggen we een andere keer meer.

Geen zin of tijd om zelf je bedrijf optimaal vindbaar te maken? Bij WEPPIES.. helpen we je graag verder! 

 

Vond je dit een nuttig artikel? Deel deze dan via social media!



Scroll to top
>